Regulamin

Regulamin sklepu internetowego osana.pl 

oraz warunki świadczenia usług

Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady, zgodnie z którymi funkcjonuje Sklep internetowy dostępny za pośrednictwem strony internetowej www.osana.pl , prowadzony przez Osana by Tomasz Bachosz z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461,  NIP 7812007817, REGON 385875243, adres e-mail: kontakt@osana.pl (dalej także jako: Sprzedający lub Usługodawca).

Ten dokument jest skierowany zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców, którzy dokonują zakupów za pośrednictwem naszej strony internetowej. Zauważ, że niektóre postanowienia Regulaminu mogą dotyczyć wyłącznie Konsumentów, Przedsiębiorców na prawach konsumenta lub Przedsiębiorców. Regulamin jest udostępniany Klientowi bezpłatnie przed zawarciem Umowy sprzedaży Produktów fizycznych dostępnych w Sklepie lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej www.osana.pl oraz wraz z potwierdzeniem złożenia Zamówienia w postaci elektronicznej, co pozwala na jego przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności. Treść Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych jest dodatkowo utrwalana i zabezpieczana w systemie informatycznym Sklepu Sprzedającego. Sprzedający może również świadczyć na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną. Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są dostępne w naszej Polityce Prywatności. Jeśli chcesz się z nami skontaktować w jakiejkolwiek sprawie związanej z funkcjonowaniem naszego Sklepu, prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt@osana.pl. Jeśli preferujesz kontakt pisemny, możesz napisać do nas na adres: Osana by Tomasz Bachosz, ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461 Poznań. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, a Klient może ponieść jej koszty jedynie w wysokości wynikającej z umowy, którą zawarł z podmiotem trzecim świadczącym na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie się na odległość.

 §1 Znaczenie Pojęć

Na potrzeby regulaminu przyjmuje się następujące pojęcia: 

  1. Adres pocztowy – to dokładne miejsce w danej miejscowości, gdzie znajduje się adres Klienta lub miejsce dostawy produktu. Może to być ulica, numer budynku, numer mieszkania lub nazwa miejscowości wraz z numerem nieruchomości oraz kodem pocztowym.

  2. Adres reklamacyjny - adres do zwrotów lub reklamacji towaru. Takowe prosimy wysyłać na FastLog Sp. z o.o., ul. Diamentowa 21 A, 20-473, Lublin, +48 696 410 497

  3. Cena – to kwota pieniężna, którą Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedającemu w zamian za produkt lub usługę. Cena może być wyrażona w walucie polskiej lub euro, z uwzględnieniem podatków, ale nie obejmuje kosztów dostawy.

  4. Cena regularna – to standardowa cena produktu bez uwzględnienia żadnych promocji lub obniżek cenowych.

  5. Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki – to najniższa cena, po której produkt był dostępny w sklepie w ciągu ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem jakiejkolwiek obniżki lub promocji.

  6. Cena promocyjna - to cena produktu obniżona po ogłoszeniu promocji przez Sprzedającego.

  7. Czat na żywo – to usługa świadczona przez Usługodawcę w postaci formularza elektronicznego na stronie www.osana.pl , umożliwiająca Klientowi kontakt z obsługą klienta w czasie rzeczywistym.

  8. Dostawa – to rodzaj usługi przewozowej określającej przewoźnika oraz koszt dostawy zamówionego produktu, informacja dostępna w często zadawanych pytaniach (FAQ) na stronie internetowej w zakładce "Dostawa".

  9. Dzień roboczy - to każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

  10. Formularz Opinii – to usługa świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Klientowi wyrażenie opinii na temat konkretnego produktu za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.osana.pl .

  11. Formularz Zapytania - to usługa świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Usługobiorcy zadawanie pytań dotyczących produktu za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.osana.pl .

  12. Formularz Rejestracji – to usługa świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Klientowi utworzenie indywidualnego konta za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.osana.pl .

  13. Formularz Zamówienia – to usługa świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Klientowi składanie zamówień oraz zawieranie umów sprzedaży produktów fizycznych lub umów o dostarczanie treści cyfrowych za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.osana.pl .

  14. Karta Produktu – to podstrona sklepu internetowego zawierająca informacje na temat konkretnego produktu.

  15. Klient/Usługobiorca – to osoba fizyczna lub prawna, która zamierza zawrzeć umowę z Sprzedającym lub korzysta z usług elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę.

  16. Kodeks cywilny – to ustawa regulująca zasady obowiązujące w zakresie prawa cywilnego.

  17. Konsument – to osoba fizyczna dokonująca transakcji z przedsiębiorcą niezwiązanymi bezpośrednio z jej działalnością zawodową.

  18. Koszyk – to lista produktów wybranych przez Klienta do zakupu w sklepie internetowym.

  19. Konto - to usługa świadczona przez Usługodawcę, umożliwiająca Klientowi gromadzenie danych oraz dostęp do informacji o dokonanych zamówieniach i korzystaniu z usług.

  20. Miejsce wydania Produktu fizycznego – to adres podany przez Klienta lub wybrane miejsce odbioru produktu złożonego w zamówieniu.

  21. Moment wydania Produktu fizycznego – to chwila, w której Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia odbiera fizycznie produkt.

  22. Newsletter – to usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na przesyłaniu informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail.

  23. Platforma ODR – to unijny serwis internetowy umożliwiający rozwiązywanie sporów konsumenckich online.

  24. Płatność – to zapłata za produkt i dostawę.

  25. Produkt – to artykuł dostępny w sklepie, który może być fizycznym produktem lub treścią cyfrową.

  26. Produkt fizyczny – to artykuł dostępny w sklepie tylko w formie fizycznej.

  27. Program lojalnościowy – to działanie polegające na nagradzaniu zarejestrowanych klientów za dokonywanie zakupów w sklepie.

  28. Przedsiębiorca – to podmiot, który zawiera umowę ze sprzedającym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

  29. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – to osoba fizyczna, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale która nie wykazuje cech profesjonalnego przedsiębiorcy.

  30. Punkt odbioru – to miejsce, inne niż adres pocztowy klienta, w którym można odebrać zamówione produkty, wskazane przez sprzedającego.

  31. Sklep – to platforma internetowa dostępna pod adresem www.osana.pl , przez którą klienci mogą dokonywać zakupów.

  32. Środowisko cyfrowe – to sprzęt komputerowy, oprogramowanie i łącza internetowe wykorzystywane przez klienta do uzyskania dostępu do treści cyfrowych.

  33. Termin realizacji – to określony czas, w którym zamówienie zostanie zrealizowane, podany na karcie produktu.

  34. Treść cyfrowa/Treści cyfrowe – to dane dostępne w formie cyfrowej, na przykład e-booki lub pliki muzyczne.

  35. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych – to umowa między sprzedającym a klientem dotycząca dostarczania treści cyfrowych przez sklep internetowy.

  36. Umowa sprzedaży – to umowa zawierana na odległość między sprzedającym a klientem, regulująca sprzedaż produktów.

  37. Usługa Elektroniczna – to usługa świadczona drogą elektroniczną przez sprzedającego, dostępna przez stronę internetową www.osana.pl .

  38. Usługa cyfrowa/Usługi cyfrowe – to usługa umożliwiająca klientowi korzystanie z danych w formie cyfrowej.

  39. Ustawa o prawach konsumenta – to ustawa regulująca prawa konsumentów w transakcjach handlowych.

  40. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – to ustawa regulująca świadczenie usług drogą elektroniczną w Polsce.

  41. Zamówienie – to oświadczenie woli klienta składane przez sklep internetowy, mające na celu zawarcie umowy sprzedaży lub umowy o dostarczanie treści cyfrowych.

 §2 Usługi Elektroniczne

  1. Poprzez naszą stronę internetową udostępniamy Usługobiorcom różnorodne Usługi Elektroniczne, takie jak: Konto, Formularz Rejestracji, Formularz Opinii, Formularz Zapytania, Formularz Zamówienia, oraz Newsletter. Naszym celem jest zapewnienie prawidłowego działania Sklepu.

  2. Usługobiorcy zobowiązani są do korzystania z Usług Elektronicznych i Sklepu zgodnie z obowiązującym prawem, w tym do:

    a. unikania dostarczania treści o charakterze bezprawnym, takich jak treści propagujące przemoc, zniesławiające lub naruszające prawa osób trzecich;
    b. szanowania praw Usługodawcy i osób trzecich, włączając w to prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej;
    c. korzystania z Sklepu w sposób niezakłócający jego działania, w szczególności poprzez stosowanie odpowiedniego oprogramowania lub urządzeń;
    d. unikania działań takich jak wysyłanie spamu lub umieszczanie niezamówionej informacji handlowej w Sklepie;
    e. korzystania z Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów i dla Sprzedającego;
    f. ograniczania korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie do celów osobistych;
    g. przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych można zgłaszać poprzez e-mail na adres: kontakt@osana.pl lub pisemnie na adres: ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461 Poznań. Zaleca się w reklamacji podanie danych kontaktowych, informacji dotyczących reklamowanego przedmiotu oraz żądania związane z reklamacją. Usługodawca odpowie na reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

  4. Usługobiorca korzystający z Usług Elektronicznych musi spełnić określone wymagania techniczne, w tym używać odpowiednich przeglądarek internetowych.

  5. Aby skorzystać z bezpłatnej Usługi Elektronicznej w postaci Konta, Usługobiorca musi wypełnić Formularz Rejestracji, podając swoje dane osobowe oraz ustalając indywidualne hasło. Klient może posiadać tylko jedno Konto przypisane do jednego adresu e-mail.

  6. Konto umożliwia zarządzanie danymi, składanie Zamówień, przeglądanie historii Zamówień oraz korzystanie z innych funkcji Sklepu. Dane podane w Formularzu Rejestracji muszą być prawdziwe i zgodne z prawem.

  7. Po wypełnieniu Formularza Rejestracji, zaakceptowaniu Regulaminu oraz zapoznaniu się z Polityką Prywatności, Usługobiorca otrzyma link aktywacyjny na swoją skrzynkę e-mail. Usunięcie Konta można zrealizować poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@osana.pl. Usunięcie Konta oznacza zakończenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  8. Usługodawca ma prawo zablokować Konto Usługobiorcy w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu lub obowiązującego prawa.

  9. Usługodawca powiadamia Usługobiorcę o zablokowaniu Konta poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Zablokowanie Konta skutkuje natychmiastowym rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  10. Aby złożyć Zamówienie, Usługobiorca może skorzystać z nieodpłatnej, jednorazowej Usługi Elektronicznej w postaci Formularza Zamówienia. Usługobiorca rozpoczyna korzystanie z tej usługi, dodając Produkt do Koszyka.

  11. Następnie Usługobiorca wypełnia Formularz Zamówienia, podając swoje dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie). Dodatkowo wybiera sposób Płatności oraz Dostawy (w przypadku Produktów fizycznych). Po wypełnieniu danych, Usługobiorca finalizuje Zamówienie, wybierając opcję „Kupuję i płacę”. W przypadku płatności online, zostanie automatycznie przekierowany do systemu płatności online.

  12. Korzystanie z Usługi Elektronicznej w postaci Formularza Zamówienia kończy się po złożeniu Zamówienia. Po zakończeniu procesu Zamówienia, na podany przez Usługobiorcę adres e-mail automatycznie wysyłane jest potwierdzenie złożenia Zamówienia.

  13. Usługobiorca może zgodzić się na otrzymywanie Newslettera poprzez podanie adresu e-mail w odpowiedniej zakładce na stronie, akceptując jednocześnie Regulamin i Politykę Prywatności. Innym sposobem na zapisanie się na Newsletter jest zaznaczenie odpowiedniego pola podczas składania Zamówienia.

  14. Usługa Newslettera jest świadczona przez czas nieokreślony. Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji Newslettera, wysyłając wiadomość na adres e-mail kontakt@osana.pl, pisząc listownie na adres ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461, Poznań, lub klikając link „wypisz się” znajdujący się na dole każdej wiadomości z Newsletterem.

  15. W przypadku reklamacji, Konsument może skontaktować się z Usługodawcą poprzez e-mail na adres kontakt@osana.pl lub listownie na adres ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461, Poznań. Aby sprawnie rozpatrzyć reklamację, zaleca się podanie danych kontaktowych, opisu niezgodności oraz żądania Konsumenta.

  16. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.

  17. W ramach Sklepu, Sprzedający może prezentować opinie Klientów, którzy zakupili dany Produkt, a także odpowiedzi na pytania zadane Sprzedającemu przez Usługobiorców/Klientów dotyczące Produktów. Aby umieścić opinię/zapytanie, Klient/Usługobiorca korzysta z specjalnego formularza znajdującego się na Karcie Produktu udostępnianego nieodpłatnie przez Sprzedającego (Formularza Opinii lub Formularza Zapytania). Przed przesłaniem opinii/zapytania, Klient/Usługobiorca potwierdza zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, dostępną w Polityce Prywatności, oraz akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.

  18. Opinia/zapytanie może dotyczyć wyłącznie konkretnego Produktu. Klient/Usługobiorca nie może umieszczać w opinii/zapytaniu treści reklamowych (w tym kryptoreklamy lub lokowania produktu), niedotyczących Produktu, bezprawnych, obraźliwych, propagujących przemoc, zawierających wulgaryzmy, uznawanych powszechnie za moralnie naganne, ani utworów chronionych prawem autorskim, do których Klient/Usługobiorca nie posiada praw.

  19. Sprzedający zastrzega sobie prawo do usuwania opinii/zapytań niezgodnych z Regulaminem. Jeśli opinia/zapytanie stanowi utwór chroniony prawem autorskim, Klient/Usługobiorca udziela Sprzedającemu bezterminowej, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na utrzymywanie opinii/zapytania w zasobach systemu informatycznego, zwielokrotnianie ich dowolną techniką oraz rozpowszechnianie, w tym w Internecie i innych mediach, bez ograniczeń terytorialnych.

  20. Dodatkowe zasady dotyczące publikacji/prezentowania opinii/zapytań mogą być uregulowane w odrębnym dokumencie umieszczonym na stronie internetowej.

  21. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn, przesyłając stosowne oświadczenie w dowolnej formie. Powyższe nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

§3 Ogólne zasady sprzedaży Produktów

  1. Umowa jest zawierana w języku polskim zgodnie z polskim prawem oraz niniejszym Regulaminem, przy zachowaniu ochrony przewidzianej dla Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta przez obowiązujące przepisy państwa miejsca ich zwykłego pobytu.

  2. Stronami Umowy sprzedaży są Sprzedający oraz Klient. Na mocy Umowy sprzedaży, Sprzedający zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności Produktu i dostarczenia go zgodnie z Umową, natomiast Klient zobowiązuje się do zapłaty Ceny Produktu oraz kosztów dostawy oraz do odebrania Produktu.

  3. Aby złożyć Zamówienie (niezależnie od rodzaju Produktu), Klient nie musi posiadać Konta, wystarczy wypełnić Formularz Zamówienia. W przypadku Subskrypcji Produktu fizycznego, konieczne jest założenie indywidualnego Konta.

  4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Produktów, wprowadzania nowych Produktów oraz przeprowadzania akcji promocyjnych, przy czym zmiana Ceny nie dotyczy Zamówień złożonych przed zmianą.

  5. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z Umową sprzedaży. Kryteria oceny zgodności Treści cyfrowej i usługi Newsletter z Umową określone są w odpowiednich przepisach Ustawy o prawach konsumenta (art. 43k ust. 1-2 oraz art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta)

  6. W przypadku Zamówienia obejmującego zarówno Produkty fizyczne, jak i Treści cyfrowe, dochodzi do zawarcia kilku umów odpowiadających przedmiotowi Zamówienia.

  7. Treść cyfrowa dostarczana jest w najnowszej dostępnej wersji w chwili zawarcia Umowy.

  8. Produkty fizyczne mogą być objęte gwarancją producenta lub innego podmiotu, o czym informacja jest zawarta m.in. w opisie Produktu na stronie Sklepu.

§4 Zawieranie umowy i realizacja Zamówień

  1. Zamówienia (niezależnie od rodzaju Produktów) można składać 24 godziny na dobę. 

  2. Aby złożyć Zamówienie, Klient powinien wykonać określone czynności, takie jak dodanie Produktu do Koszyka, podanie danych do faktury i identyfikacyjnych, wybór rodzaju dostawy i płatności, akceptacja Regulaminu oraz potwierdzenie Zamówienia.

  3. Klient może wyrazić zgodę na dostarczenie Treści cyfrowej przed upływem terminu odstąpienia od umowy, co skutkuje utratą prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.

  4. Umowa między Klientem a Sprzedającym zawierana jest po złożeniu Zamówienia przez Klienta, a potwierdzenie złożenia Zamówienia stanowi akceptację Umowy przez Sprzedającego.

  5. Rozpoczęcie realizacji płatnego Zamówienia przez system płatności elektronicznej następuje po zaksięgowaniu Płatności na koncie Sprzedającego.

  6. Doręczenie Produktu następuje w terminie określonym na Karcie Produktu. W przypadku Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, Produkt powinien być dostarczony niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia Umowy sprzedaży.

  7. Treść cyfrowa uważa się za dostarczoną w momencie udostępnienia Klientowi lub urządzeniu przez niego wybranemu, które umożliwia dostęp lub pobranie Treści cyfrowej.

  8. Klient może odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych w przypadku niezgodności z Umową, informując o tym Sprzedającego.

  9. Sprzedający może wystawić i dostarczyć klientom faktury w formie elektronicznej, jeśli klient wyrazi zgodę na taką formę i poda odpowiednie dane. Klient, akceptując niniejszy regulamin, zgadza się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail. W przypadku potrzeby wystawienia faktury korygującej, sprzedający dokona tego oraz zwróci płatność na konto bankowe klienta. Faktura korygująca zostanie przesłana do klienta drogą elektroniczną na adres e-mail podany podczas składania zamówienia, co klient akceptuje.

  10. Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny.

  11. Sprzedający nie będzie ponosił odpowiedzialności za niezgodność Produktu fizycznego z umową, zgodnie z art. 43b ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, jeśli Konsument został jasno poinformowany, najpóźniej w momencie zawarcia umowy, że określona cecha Produktu fizycznego różni się od wymagań dotyczących zgodności z umową określonych w art. 43b ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, oraz wyraźnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy Produktu fizycznego. Sprzedający nie będzie ponosił odpowiedzialności za niezgodność Treści cyfrowej z umową, zgodnie z art. 43k ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, jeśli Konsument został jasno poinformowany, najpóźniej w momencie zawarcia umowy, że określona cecha Treści cyfrowej różni się od wymagań dotyczących zgodności z umową określonych w art. 43k ust. 1 lub 2 Ustawy o prawach konsumenta, oraz wyraźnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy Treści cyfrowej.

§5 Metody Płatności

  1. Dostępne metody płatności w Sklepie obejmują:

    a. Płatność elektroniczną poprzez system szybkich płatności online (płatność online);

    b. Płatność kartą debetową lub kredytową (dostępna przy wyborze Subskrypcji Produktu);

    c. Płatność przelewem tradycyjnym.

  2. Zobowiązanie Klienta do zapłaty w przypadku płatności online lub kartą debetową lub kredytową zostaje zrealizowane po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym operatora płatności. Natomiast w przypadku płatności przelewem tradycyjnym, zobowiązanie Klienta do zapłaty następuje po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego.

  3. Klient jest odpowiedzialny za uregulowanie Ceny Produktów i kosztów Dostawy zgodnie z informacją zawartą w treści Zamówienia.

  4. Sprzedający umożliwia korzystanie z usług płatności online poprzez operatorów wskazanych na stronie Sklepu.

  5. W przypadku konieczności zwrócenia środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, zwrot następuje na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

  6. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, Sprzedający zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępnych metod płatności oraz może wymagać przedpłaty w całości lub części, niezależnie od wybranej przez Klienta niebędącego Konsumentem metody płatności oraz faktu zawarcia umowy. To postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

§6 Dostawa Produktów fizycznych

  1. Miejsce wydania Produktu wybrane przez Klienta może być na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, który został wskazany w sekcji Dostawy na naszej stronie internetowej.

  2. Sprzedający umożliwia dostawę Produktów na terenie Polski za pomocą usług kurierskich.

  3. Dostawa Produktu jest płatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.

  4. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów i sposobów dostawy, również poza terytorium Polski, można znaleźć w sekcji „FAQ” na stronie „Dostawa”, a także są widoczne podczas składania Zamówienia.

  5. Wybór sposobu płatności może wpływać na możliwość wyboru sposobu dostawy. W celu uzyskania informacji na temat dostępnych opcji płatności i dostawy, należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie podczas składania Zamówienia.

  6. Czas realizacji Zamówienia, czyli dostawy Produktu, różni się w zależności od przesyłki krajowej lub zagranicznej. Standardowo, po pozytywnej autoryzacji płatności dla przesyłki krajowej wynosi od 1 do 3 dni roboczych (w wyjątkowych sytuacjach może się to wydłużyć do 5 dni roboczych);

  7. Jeśli Klient jest Przedsiębiorcą, to od momentu wydania Produktu przewoźnikowi przez Sprzedającego, korzyści i ryzyko związane z Produktem przechodzą na Klienta, włączając w to ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W takiej sytuacji Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie, które mogą wystąpić po stronie przewoźnika. To postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

§7 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta.

  2. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni, a jego początek zależy od rodzaju umowy:

    1. Dla umów, w których Sprzedający dostarcza Produkt i jest zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa sprzedaży), termin ten rozpoczyna się od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez niego, inną niż przewoźnik. 

    2. Dla umów obejmujących wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin zaczyna biec od objęcia w posiadanie ostatniego z Produktów, partii lub części.

    3. W przypadku umów dotyczących regularnej dostawy Produktów przez określony czas, termin rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.

    4. Dla pozostałych umów, w tym Umów o dostarczanie Treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, termin rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

  3. Aby zachować termin na odstąpienie od umowy, wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem.

  4. Prawo do odstąpienia od umowy może być zrealizowane poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu na adres: kontakt@osana.pl lub pisemnie na adres: Osana by Tomasz Bachosz, ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461 Poznań. Klient może także skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia udostępnionego przez Sprzedającego, jednak nie jest to obowiązkowe.

  5. Jeśli Konsument skorzystał z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania oświadczenia na podany przez Konsumenta adres e-mail.

  6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Koszt zwrotu Produktu ponosi Konsument.

  7. Jeśli Konsument odstąpił od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, ma obowiązek zaprzestać korzystania z Treści cyfrowej i zaniechać jej udostępniania osobom trzecim.

  8. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, Sprzedający może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie dostępu do nich. Niniejsze postanowienie nie wpływa na inne prawa Konsumenta określone w Regulaminie i Ustawie o prawach konsumenta.

  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  10. Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia Produktu, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności następuje przy użyciu tego samego sposobu płatności, którego użył Konsument do dokonania transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności.

  11. Sprzedający oferuje 60-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy na wszystkie swoje produkty. Gwarancja ta jest całkowicie bez ryzyka, pod warunkiem spełnienia odpowiednich warunków. Funkcjonuje on pod nazwą Program Gwarancji Osana.

  12. Ufamy jakości i skuteczności naszych suplementów w zakresie poprawy zdrowia i samopoczucia. Dlatego oferujemy gwarancję na 60 dni od daty zakupu. Jeśli nie odczujesz zamierzonych korzyści z naszych produktów po 60 dniach stosowania, skontaktuj się z naszym zespołem obsługi klienta, aby omówić zwrot pieniędzy. Kontakt musi nastąpić nie później niż 70 dni od zakupu w przypadku zestawu 60-dniowego i 100 dni od zakupu w przypadku zestawu 90-dniowego. 

  13. Warunki gwarancji:

    1. Gwarancja dotyczy tylko opcji kuracji na 60 i 90 dni.

    2. Nasza gwarancja opiera się na sukcesie naszych produktów. Musisz przyjmować wszystkie dawki zgodnie z instrukcją. Jeśli zastosujesz się do instrukcji i nie uzyskasz żadnych  rezultatów, przetworzymy zwrot pieniędzy.

    3. Rezultaty definiujemy jako:

      1. Polepszenie samopoczucia w ciągu dnia

      2. Więcej energii w trakcie dnia

      3. Lepsze funkcjonowanie kognitywne

      4. Zmniejszony PMS

      5. Lepsza cera

      6. Zmniejszony ból w trakcie miesiączki

      7. Lepsze samopoczucie w trakcie miesiączki

      8. Lepszy sen

    4. Prosimy zwrócić uwagę, że wystarczy częściowe polepszenie jedngo z rezultatów, by unieważnić zwrot — dla optymalnych efektów zawsze rekomendujemy zażywać nasze produkty co najmniej 90-dni.

    5. Nie można poprosić o zwrot pieniędzy wyłącznie na podstawie smaku produktów.
    6. Musisz stosować się do zaleceń w e-booku załączonym do zamówienia, by uznać reklamację — to oznacza brak picia alkoholu, lepsze odżywianie i regularny ruch.

    7. Po zażądaniu naszej gwarancji nie będziesz już nigdy mogła zamówić tego samego produktu w naszym sklepie.

  1. Procedura przyznania gwarancji:

    1. Wyślij e-mail na adres pomoc@osana.pl.

    2. W tytule wpisz numer zamówienia z dopiskiem "GWARANCJA OSANY".

    3. W treści wiadomości podaj powód zwrotu.

    4. Załącz odręcznie podpisany dokument z załącznika nr 5, potwierdzający stosowanie się do zaleceń.

    5. Nasz zespół odpisze w ciągu 7 dni czy gwarancja została uznana, po czym nastąpi zwrot środków nie później niż w ciągu 14 dni od decyzji.

§8 Reklamacja fizycznych Produktów

  1. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego Sprzedający całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców z tytułu wad fizycznych i prawnych Produktów (rękojmia). Jest to postanowienie wyłączenia odpowiedzialności, które nie ma zastosowania wobec Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

  2. Natomiast w przypadku Umowy sprzedaży Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta za zgodność Produktu z Umową sprzedaży.

  3. Sprzedający jest odpowiedzialny za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności istniał w momencie dostarczenia Produktu, o ile nie udowodniono inaczej lub nie można tego pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności.

  4. Konsument może złożyć reklamację m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie. Zaleca się podanie w treści reklamacji danych kontaktowych Konsumenta, numeru Zamówienia, opisu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży oraz żądania związanej z reklamacją.

  5. W przypadku braku zgodności z Umową sprzedaży, Konsument może żądać naprawy lub wymiany Produktu. Sprzedający może jednak odmówić, jeśli doprowadzenie Produktu do zgodności byłoby niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów.

  6. Konsument może także żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy, jeśli Sprzedający odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności, nie dokonał naprawy lub wymiany, lub brak zgodności jest istotny.

  7. Sprzedający zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni. Jeśli nie odpowie w tym czasie, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź przekazywana jest Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

  8. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument zwraca Produkt na swój koszt, a Sprzedający zwraca cenę niezwłocznie, stosując ten sam sposób płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.

§9 Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych i ich reklamacji

  1. Postanowienia tego paragrafu odnoszą się do Treści cyfrowych, w tym e-booków w formie plików cyfrowych, dostarczanych przez Sprzedającego Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach konsumentów.

  2. Treści cyfrowe mogą być objęte technicznymi środkami ochrony, zapobiegającymi korzystaniu z Treści w sposób naruszający warunki określone w Regulaminie lub udzielonej licencji. Informacje o takich środkach mogą być zamieszczone na stronie produktowej danej Treści cyfrowej.

  3. Aby nabyć Treść cyfrową i korzystać z niej, nie jest wymagane posiadanie specjalnego sprzętu komputerowego. Wystarczające jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, aktualnym systemem operacyjnym, przeglądarką internetową oraz aktywnym adresem e-mail. Treści cyfrowe, w tym e-booki, mogą być odczytywane za pomocą wielu popularnych programów i urządzeń, umożliwiających wyświetlanie plików w formacie PDF.

  4. Klient może pobrać Treść cyfrową poprzez kliknięcie przycisku "Pobierz" przy Produkcie lub otrzymać ją w wiadomości e-mail z aktywnym linkiem lub załącznikiem. Zaleca się zachowanie Treści cyfrowych na nośniku pamięci po dokonaniu zakupu.

  5. Klient ma prawo korzystać z Treści cyfrowych wyłącznie na własny użytek osobisty zgodnie z przepisami prawa. Licencja udzielona Klientowi nie obejmuje rozpowszechniania czy zwielokrotniania Treści cyfrowych w sposób niezgodny z prawem.

  6. Jeśli Treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może żądać doprowadzenia jej do zgodności, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, zgodnie z przepisami prawa. Sprzedający odpowiada za brak zgodności z umową Treści cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w sposób ciągły, przez określony czas.

  7. Jeżeli Sprzedający nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uznaje się ją za uznana. Sprzedający zwraca Klientowi cenę za niezgodną z umową Treść cyfrową w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.

  8. W kwestiach nieuregulowanych w tym paragrafie, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu. Postanowienia dotyczące reklamacji mają zastosowanie zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

  9. Sprzedający może prowadzić przedsprzedaż Treści cyfrowych, co oznacza możliwość złożenia Zamówienia przed datą udostępnienia Produktu w Sklepie. Termin dostarczenia Treści cyfrowej objętej przedsprzedażą jest wskazany na Karcie Produktu.

  10. Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny.

§10 Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

  1. W zakresie określonym w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta oraz art. 385 (5), art. 556 (4) i art. 556 (5) Kodeksu cywilnego, Przedsiębiorca na prawach konsumenta korzysta z postanowień niniejszego Regulaminu dotyczących Konsumenta i ma prawo do pewnych uprawnień, takich jak:

    1. Odstąpienie od umowy (zgodnie z § 7 Regulaminu);

    2. Składanie reklamacji dotyczących Produktów (z wyłączeniem § 9 ust. 1 Regulaminu);

    3. Składanie reklamacji dotyczących Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych (zgodnie z § 9 Regulaminu).

  2. W pozostałym zakresie, Przedsiębiorca na prawach konsumenta podlega postanowieniom niniejszego Regulaminu dotyczącym Przedsiębiorców, chyba że zostało to inaczej zastrzeżone.

  3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z dedykowanych formularzy udostępnionych przez nas lub przesłać informację pisemnie na adres: ul. Tadeusza Mikke 14B/15, 60-461, Poznań, lub drogą elektroniczną na adres: kontakt@osana.pl.

  4. Formularz odstąpienia od umowy dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, a formularz reklamacji - załącznik nr 4.

  5. W przypadku skorzystania przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta z innej formy niż udostępnione przez nas formularze, zaleca się podanie w informacji pisemnej lub e-mailowej następujących danych: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, numer NIP, przedmiot umowy (Produkt), data zawarcia umowy (złożenia Zamówienia), data wystąpienia niezgodności Produktu z umową (w przypadku reklamacji), oraz data złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub reklamacji.

  6. Niezależnie od powyższego, Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien zawsze udostępnić nam dane potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta lub art. 385 (5), art. 556 (4), art. 556 (5) Kodeksu cywilnego.

§11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji o dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące tego procesu dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującymi adresami:

    1. https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

    2. https://uokik.gov.pl/pomoc_dla_konsumentow.php

  2. Ponadto, informacje te można uzyskać w siedzibach powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

  3. Klient mający status Konsumenta może skorzystać z różnych możliwości pozasądowego rozpatrywania sporów, takich jak:

    1. a. Zwrócenie się do stałego sądu polubownego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej (zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej).

    2. b. Zgłoszenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (na podstawie art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej).

    3. c. Zażądanie bezpłatnej pomocy od Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów (np. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich - http://porady.konsumenci.org/ ).

  4. Dodatkowe informacje na temat postępowań polubownych można uzyskać poprzez kontakt z Punktem kontaktowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można to zrobić telefonicznie, wysyłając wiadomość e-mail lub osobiście w siedzibie Urzędu.

  5. Informujemy również, że skargę dotyczącą zakupionych przez Internet towarów lub usług można złożyć za pośrednictwem Platformy ODR, będącej jednym punktem dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozwiązania sporu. Link do Platformy ODR oraz więcej informacji na jej temat znajduje się pod adresem: ec.europa.eu/odr.

  6. W celu skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, pierwszym krokiem jest kontakt z nami drogą mailową na adres: kontakt@osana.pl. Dodatkowe informacje na temat Platformy ODR są dostępne pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html .

§12 Postanowienia końcowe

  1. Treści udostępnione na stronie www.osana.pl są objęte prawami autorskimi, należącymi do Usługodawcy lub innym podmiotom, które udzielają odpowiednich zezwoleń na ich publikację na stronie internetowej. Te prawa są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, w tym ustawą z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Kopiowanie, reprodukowanie lub dystrybuowanie w całości lub w części treści zawartych na stronie bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione i skutkuje nieważnością takich działań. 

  2. Usługodawca nie wykorzystuje algorytmów, które automatycznie modyfikują ceny na podstawie zautomatyzowanych decyzji.

  3. W przypadku ewentualnych nieporozumień związanych z niniejszymi zasadami między Usługodawcą a Klientem, który nie spełnia kryteriów bycia Konsumentem, właściwy sąd do rozstrzygnięcia sporu jest sądem lokalnie właściwym zgodnie z siedzibą Usługodawcy. Ta klauzula nie obejmuje Klientów działających jako Przedsiębiorcy na zasadach konsumenckich.

  4. Ani Sprzedający, ani członkowie jego personelu, ani upoważnieni przedstawiciele czy pełnomocnicy nie będą pociągani do odpowiedzialności wobec Klienta, który nie jest Konsumentem, jego zespołu, upoważnionych przedstawicieli czy pełnomocników, za jakiekolwiek szkody, łącznie z utratą zysków, z wyjątkiem sytuacji, gdy szkoda została celowo spowodowana przez Sprzedającego, jego zespołu, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników. Powyższe zastrzeżenie nie odnosi się do Klientów działających jako Przedsiębiorcy na zasadach konsumenckich.

  5. Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Klienta, który nie jest Konsumentem ani Przedsiębiorcą na zasadach konsumenckich, zostaje ograniczona do wartości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy wynikających z zawartej umowy, jednakże nie przekraczającej kwoty 1 000 zł. W takim przypadku Sprzedający będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za typowe, przewidywalne szkody w momencie zawarcia umowy i nie będzie odpowiedzialny za ewentualne utracone korzyści.

  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszych zasadach z ważnych przyczyn, takich jak:

    a. konieczność dostosowania zasad do obowiązujących przepisów prawa lub decyzji organów publicznych, które regulują świadczenie usług przez Sprzedającego drogą elektroniczną i wpływają na prawa i obowiązki wynikające z umowy między Klientem a Sprzedającym;

    b. zmiana interpretacji istniejących przepisów prawa, mająca wpływ na treść zasad, na skutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych organów;

    c. doskonalenie obsługi Klienta;

    d. rozwój lub modyfikacja funkcji Sklepu;

    e. wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana warunków technicznych lub technologicznych świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym aktualizacja wymagań technicznych określonych w niniejszych zasadach;

    f. konieczność korekty błędów lub nieścisłości w treści zasad;

    g. zmiana danych kontaktowych Sprzedającego (np. adresu, danych kontaktowych) lub innych informacji zawartych w zasadach.

  7. Modyfikacje w treści zasad dotyczących umów sprzedaży lub umów o dostarczanie treści cyfrowych (lub innych umów o charakterze innym niż umowy stałe) nie naruszają praw nabytych przez Klientów. Zasady obowiązujące w momencie zawarcia umowy pozostają w mocy dla umów zawartych przed datą wejścia w życie zmian w zasadach.

  8. Zmiany w zasadach wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty powiadomienia o zmianie. W przypadku istotnych zmian w zakresie świadczenia usług stałych (np. konta), Usługodawca informuje o nich Klienta drogą elektroniczną, a Klient może w ciągu 14 dni od daty powiadomienia o zmianie wypowiedzieć umowę w zakresie dotyczącym tych usług.

  9. Informacje o zmianach w zasadach są publikowane na stronie internetowej Usługodawcy za pomocą odpowiedniego komunikatu.

  10. Treści udostępnione na stronie przez Usługodawcę, takie jak artykuły, wpisy i inne materiały, nie stanowią porady prawnej ani innej specjalistycznej porady, w tym medycznej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie tych treści przez Klientów.

  11. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszych zasadach stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.

  12. Zasady nie mają wpływu na prawa nabywcy będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na zasadach konsumenckich wynikające z obowiązujących przepisów prawa w jego kraju zamieszkania, których nie można wyłączyć w drodze umowy. W takich przypadkach Usługodawca gwarantuje ochronę przewidzianą przez te przepisy.

  13. Postanowienia zasad nie wyłączają możliwości podjęcia działań prawnych przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa wobec osób lub podmiotów naruszających warunki licencji lub prawa autorskie.

  14. Zasady obowiązują od dnia 9 kwietnia 2024 roku.

Załączniki

  1. Zał. nr 1 Wzór formularza odstąpienia od umowy dla konsumentów
  2. Zał. nr 2 Wzór formularza odstąpienia od umowy dla przedsiębiorców na prawach konsumenta
  3. Zał. nr 3 Wzór formularza reklamacyjnego dla konsumentów
  4. Zał. nr 4 Wzór formularza reklamacyjnego dla przedsiębiorców na prawach konsumenta
  5. Zał. nr 5 Deklaracja Gwarancji Osana